Μ1

ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ – ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ

Για την καλή συντήρηση του οργάνου πρέπει όταν αυτό δεν χρησιμοποιείται να ξεκουρδίζεται.

Μην ακούτε τι σας λέει ο καθένας. Η λογική, τα μαθηματικά και η φυσική που πάνω τους στηρίζεται το στατικό μέρος της κατασκευής των οργάνων δεν κάνουν λάθος.

Εάν θέλεις να έχεις ένα μπουζούκι σωστά κατασκευασμένο, λεπτό, ελαφρύ, που να αποδίδει το μέγιστο των ικανοτήτων του και να παραμένει αναλλοίωτο στον χρόνο. Ένα όργανο που όσο παλιώνει να αποδίδει καλύτερα και να μην παρουσιάζει προβλήματα, η συμβουλή είναι: όταν δεν χρησιμοποιείται το όργανο ξεκουρδίζεται.

Σημείωση:Η σωστή ταστιέρα δεν είναι ακριβώς ευθύγραμμη.

Στο μπουζούκι σαν Ευθύγραμμη ορίζουμε μία ταστιέρα που όταν το όργανο είναι κουρδισμένο και πιέσουμε την χορδή ΛΑ ταυτόχρονα στο πρώτο και στο τελευταίο τάστο, η χορδή στο μέσο της απόστασης δεν πρέπει να εφάπτεται με τα τάστα αλλά να αφήνει κενό. Κενό τόσο όσο το πάχος μιας χορδής ΛΑ μπουζουκιού.

Λίγα τεχνικά για το μπουζούκι.

Το μπουζούκι όπως και τα περισσότερα έγχορδα δέχεται τις μεγαλύτερες καταπονήσεις στο μόρσο (το σημείο που ενώνεται το μάνικο με το σκάφος) και εκεί παρουσιάζονται τα περισσότερα προβλήματα.

Η  τάση των χορδών στο μπουζούκι είναι μεγαλύτερη από της κιθάρας και από τα περισσότερα έγχορδα.

Το μόνιμα κουρδισμένο όργανο έχει ως συνέπεια την συνεχή και αδικαιολόγητη ταλαιπωρία του γιατί:

Ένα μάνικο σωστά κατασκευασμένο, ή ένα μάνικο με κόντρες και ταστιέρα από έβενο, υπάρχει περίπτωση να παραμείνει ευθύγραμμο. Όμως το σκάφος ταλαιπωρείται στο σημείο του μόρσου, με  αποτέλεσμα να χάσει την ευθυγραμμία του στο σημείο αυτό.

Έτσι σταδιακά μεγαλώνει  την απόσταση των χορδών από το τάστο.

Η λύση το χαμήλωμα καβαλάρη. Αλλά κάθε φορά που χαμηλώνουμε τον καβαλάρη το όργανο χάνει την αξιοπιστία του και ο ήχος γίνεται πιο αδύναμος (μιας και η πίεση στο καπάκι γίνεται ασθενέστερη από την επιθυμητή).

Το ακριβώς αντίθετο πρόβλημα είναι το πρόβλημα του τασταρίσματος. Πρόβλημα που παρατηρείται και στα πολύ καλά όργανα (δηλαδή το γύρισμα του μάνικου προς τα πίσω όταν ξεκουρδιστεί, χωρίς την δυνατότητα επαναφοράς του, παρά μόνον μετά την παρέμβαση ειδικευμένου τεχνίτη).

Όργανο που ταστάρει είναι καταδικασμένο να είναι συνεχώς κουρδισμένο με αποτέλεσμα την σταδιακή αλλοίωση και καταστροφή του (καταπόνηση του μόρσου του καπακιού και του σκάφους του οργάνου). Και ενώ τεχνικά είναι δυνατόν να λυθεί το πρόβλημα του σκεβρώματος του μάνικου είναι αδύνατον σε ένα σωστά κατασκευασμένο όργανο να μην παρουσιαστεί πρόβλημα στο μόρσο και στο καπάκι όταν είναι μόνιμα κουρδισμένο.

Τα όργανα «ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ» είναι κατασκευασμένα με διαφορετική τεχνική.

Το μάνικο είναι κατασκευασμένο με υπολογισμένη προένταση (αντίθετη κλήση) και αντί ξεσκευρωτήρα χρησιμοποιείται ειδικά σχεδιασμένη μεταλλική λάμα, πρεσαρισμένη στο μάνικο. Έτσι το μάνικο έρχεται σε ευθυγραμμία όταν κουρδιστεί το όργανο, χωρίς να παρουσιάζει το πρόβλημα του τασταρίσματος όταν ξεκουρδιστεί.

Με την μακρόχρονη πείρα μας και την τεχνογνωσία που διαθέτουμε τα μπουζούκια μας όπως όλα τα όργανά μας είναι τα πιο ανθεκτικά (καταπονήσεις, υγρασία, θερμότητα κλπ). Έχουν άριστη σχέση τιμής-απόδοσης

Συμβουλή: όταν αγοράσετε ένα μπουζούκι <ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ> αφού το κουρδίσετε στο σωστό τόνο, ελέγξτε το μάνικο ως εξής:

Με δύο δάχτυλα (συνιστώνται οι δύο αντίχειρες) πιέστε και κρατήστε πατημένη την ίδια χορδή ταυτόχρονα στο πρώτο και στο τελευταίο τάστο και ελέγξτε εάν η χορδή στο μέσο της απόστασης μεταξύ πρώτου και τελευταίου τάστου εφάπτεται με τα τάστα ή αφήνει κενό όσο το πάχος μιας χορδής ΛΑ μπουζουκιού.

Εάν αφήνει το επιθυμητό κενό το μάνικο του οργάνου έχει την σωστή κάμψη και για την καλή συντήρησή του όταν δεν χρησιμοποιείται το ξεκουρδίζουμε.

Το κενό αυτό είναι απαραίτητο εάν επιθυμούμε να χαμηλώσει ο καβαλάρης και να το όργανό μας να είναι μαλακό και ευκολόπαιχτο.

Εάν στο παραπάνω τεστ η χορδή δεν αφήνει το επιθυμητό κενό και εφάπτεται με τα τάστα τότε αφήνουμε συνεχώς κουρδισμένο το μπουζούκι για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί μέχρι να παρουσιαστεί το επιθυμητό κενό.

Scroll to Top